سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیست شناسی
قالب های وبلاگ آمادهدایرکتوری وبلاگ های ایرانیانپارسی بلاگپرشین یاهو
از مصاحبت با فاسقان، بدکاران و آنان که آشکارا مرتکب معصیت می شوند، بپرهیز . [امام علی علیه السلام]
نویسنده : بهزاد:: 87/5/31:: 3:8 صبح

در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه show picture را بزنید
 

 

http://i35.tinypic.com/2ezmjyf.jpg

لاک پشت ماتا ماتا

این لاک پشت ابتدا در داخل شهر در کنار رودخانه ها و نهرهایی که دارای آب تازه با جریان ملایم هستند دیده شده است. بدن غول پیکر همراه با لاک نرم این حیوان می‌تواند در طول به رشد 6 فوت (حدود 2 متر) و در وزن به بیشتر از 100 پوند (حدود 50 کیلوگرم) برسد.

ماتاماتا در کنار نهرهایی با آبهای تیره و آرام، برکه های راکد، مرداب ها، باتلاق ها در قسمتهای شمالی بولیوی، شرق پرو، اکوادور، شرق کلمبیا، ونزوئلا، گینه، و بخشهای شمالی و مرکزی برزیل زندگی می‌کند. ماتاماتا از انواع حیوانات آبزی به شمار می‌آید، اما ترجیح می‌دهد در آبهای کم عمق زندگی کند تا راحت بتواند برای نفس کشیدن به سطح آب بیاید.

 

 

http://i34.tinypic.com/24qsqyt.jpg

خرگوش پاتاگونیان مارا 

یک حیوان جونده درشت هیکل که هم شبیه خرگوش و هم شبیه یک الاغ به نظر می‌رسد. این پاتاگونیان مارا در قسمتهای مرکزی و جنوبی آرژانتین زندگی می‌کند. ماراها در علف زارهای کم باران و بوته زارها و دشتها سکونت دارند.

 

 

http://i37.tinypic.com/k4vwaf.jpg

بز کوهی سایگا

سایگا توسط IUCN جزو حیوانات در حال انقراض طبقه بندی شد. امروزه تخمین زده می‌شود که مجموعاً 50.000 سایگا وجود داشته باشند، که در کالمیکیا، سه منطقه در قزاقستان و در دو منطقه قرنطینه شده در مغولستان زندگی می‌کنند.

 

 

http://i34.tinypic.com/2yosqpz.jpg

جانور حشره خوار الفانت

آنها به طور وسیعی در بخشهای جنوبی آفریقا گسترده اند و اگرچه در محلهای عمومی و اجتماعی زندگی نمی کنند، ولی قادر به زندگی کردن در انواع زیستگاه های طبیعی از بیابان نامیب گرفته تا مکانهای صخره ای جنوب آفریقا و جنگل های انبوه هستند.

 

 

http://i37.tinypic.com/256brc4.jpg

موش کور با بینی ستاره ای شکل

موش کور بینی ستاره ای در مناطق مرطوب نواحی پست زندگی می‌کند. از جانوران بدون مهره کوچک، حشره های آبزی، کرمها وحلزونها تغذیه می‌کند. او شناگر ماهری است و می‌تواند در قسمتهای پایینی نهرها و دریاچه ها برای یافتن غذا به جستجو بپردازد. مثل بقیه موش کورها می‌تواند تونلهای کم عمقی حفر کند؛ اغلب راه خروج این تونلها از زیر آب می‌باشد. شاخکهای حساس بینی تقریباً با یکصد هزار شاخک ریز پوشیده شده است که به غریبه ها صدمه می‌زند و با نام اندامهای Eimer شناخته می‌شوند.
 

 

 

http://i36.tinypic.com/2gvtve8.jpg

اچیدنای  پوزه دراز

این اچیدناها یک گروه از دو گروه پستانداران تخم گذار هستند (گروه دیگر آنها پلاتیپوسها هستند). این جوجه تیغی های پوزه دراز در گینه جدید زیاد دیده می‌شوند.
 

 

 

http://i37.tinypic.com/2wgrfnq.jpg

آرمادیلوی پری مانند صورتی رنگ

این حیوان در آرژانتین مرکزی یافت شده است و در دشتهای بی آب و شنی پوشیده شده از کاکتوسها و بوته های خاردار سکونت دارد. این حیوان زمانی که می‌ترسد این توانایی را دارد که زیر خاک از نظرها پنهان شود. آرمادیلوها سوراخهای کوچکی در زیر زمین نزدیک مجتمع مورچه ها در خاک خشک حفر می‌کنند. و معمولا ًاز مورچه و نوزادانشان در نزدیکی پناهگاهشان تغدیه می‌کنند.
 

 

 

http://i36.tinypic.com/5klwug.jpg

موش گوش دراز
این "میکی موس بیابانی" جانوری جونده شبیه موش است، دم دراز، پاهای عقبی بلند برای پریدن و به خصوص گوش خیلی درازی دارد. این موش در بیابانهای چین و مغولستان یافت شده است. این حیوان در لیست قرمز IUCN در گروه حیوانات در حال انقراض طبقه بندی شده است.

 


نظرات شما ()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

28473:کل بازدید
2:بازدید امروز
0:بازدید دیروز
پیوندهای روزانه
درباره خودم
زیست شناسی
حضور و غیاب

یــــاهـو

لوگوی خودم
زیست شناسی
لوگوی دوستان

لینک دوستان

د نیای زیست شناسی
آزمون های دروس زیست شناسی
میکروبیولوژی
من و دنیای زیست ام
ایگاه اطلاعات علمی
Nature Journal
انجمن زیست شناسی ایران
پایگاه نشریات الکترونیکی دانشگاه تهران
پایگاه نشریات الکترونیکی دانشگاه تهران
بانک اطلاعات زیستی
تکنولوزی آزمایشگاهی
میکروبیولوژی

اشتراک